چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تازه ها
شما اینجا هستید: خانه / مکان های دیدنی و توریستی بیهود / زرخ ( قطعه ای از بهشت)

زرخ ( قطعه ای از بهشت)

دلتان می خواهد دربهار به جایی برویدکه درسایه سار درختان آرام گیرید ؟اگر از زندگی امروزی و سر و صدای ماشین ها وکار و تلاش مداوم خسته شده اید و به دنبال آرامش می گردید،یا در جستجوی سبزه و آب و آواز پرندگان هستید،نیازی نیست این همه راه را پیموده و به شمال بروید یابرای بدست آوردنشان هزینه زیادی بپردازید.با ما همسفر شوید تا شما را به جایی ببریم که تاچشم کار می کند،رودخانه ای است با انبوه درختان سرسبز. اینجا زیاد دور نیست .جاده آسفالته شرق بیهود را درپیش بگیرید.بعد از پیمودن ۴ کیلومتر به جایی می رسید که طبیعتش همه آنچه را که می خواهید در اختیارتان می گذارد. منطقه ای مشترک بین بیهود وتجن به محض ورود باید از رودخانه ای بگذریم که آب حاصل از برف و باران زمستان را باخود به پایین دست اورده و ضمن عبور از عرض جاده ، اراضی زیر دست را نیز سیراب می کند. رودخانه پرآب و زلال وسوسه انگیز است و هربیننده ای رابه سوی سرچشمه خودمی کشاند. پیاده روی درمسیر رود،جذاب و آرامش بخش است .این همه سرسبزی و صفا در منطقه زرخ جمع شده است.دیدن پرندگان وگیاهان کمیاب آن لذت خاصی دارد .شمامی توانیدضمن استراحت،ساعات بیشتری آنجابمانید.زرخ یکی ازمناطق بکر و دست نخورده است که دیدن آن را به شما توصیه می کنیم. مسیر۲ کیلومتری رودخانه پر ازقلوه سنگهای کوچک وبزرگ گردی است و درختان و زمین های کشاورزی نیز در دو طرف رودخانه قرار دارند. به نیمه مسیر که می رسیم انبوه درختان،صدای آب و آواز پرندگان صحنه ای به وجودمی آوردکه اگرچشمان خود را ببندیم احساس خواهیم کرد درجنگل قدم می زنیم .کشاوزران این منطقه میانه خوبی باطبیعت دارند طوری که طبیعت دچار تخریب نگردیده است.اوج زیبایی زرخ دربهار وتابستان است .تاسرچشمه این آب گوارا هنوز نصف مسیر،باقی مانده است اکنون از زندگی ماشینی خبری نیست و ذهن مانیز آن را از یاد برده است.سایه سخاوتمندانه درختان و ساعتی استراحت،خاطره ای فراموش نشدنی را به ارمغان خواهد آورد.بعد از ادامه مسیر به سمت سرچشمه وقتی درختان را پشت سرمی گذاریم طبیعت آرام ترمی شود.به پای کوه های بلند رسیده ایم، حالا فقط صدای آب است و تاچشم کار می کند،قلوه سنگ هایی درشت در بستر رودخانه دیده می شوندکه آب فرصت صیقل آن ها را نداشته است.آبی که در پایین دست سر و صدای زیادی داشت به شکل نهرهای باریکی از کف رودبیرون می آید تا بعدها کمی پایین تر باهم متحدشوند و عظمت خود را به رخ بکشند.برماست که قدر مواهب طبیعی را دانسته وکاری کنیم که همیشه طبیعت سالم بماند تا بتوانیم سال های بعدنیز از این زیبایی ها استفاده کنیم. پس بیایید: ۱- از روشن نمودن آتش در زیر درختان و ورود به مزارع شخصی کشاورزان خوداری کنیم ۲- باخودمان پیک نیک یا کمی چوب برای روشن کردن آتش بیاوریم تا چای و غذایی کاملا حلال مصرف نماییم ۳- زباله تولیدشده مان را داخل پلاستیک گذاشته و در بازگشت از طبیعت، آنها را درسطل زباله خانه مان بگذاریم.۴ – به کوچکترها نیز یاد بدهیم که:گل ها و گیاهان طبیعی این منطقه وقتی درطبیعت هستند،زیبایند و اگر آن ها رابچینیم شاید در بازگشت بعدی مان به اینجا، از گل ها خبری نباشد. حفاظت از طبیعت وسبزه وگل را وظیفه همگانی بدانیم و بر این باور باشیم که :مرگ هربوته سبز،مرگ ما انسانهاست.
اگربرایتان امکان راه رفتن از پایین به بالای رودخانه وجود ندارد راه ماشین رو جدیدالاحداث می تواندشما را از همان ابتدا به نقطه مرتفع رودخانه برساند طوری که هم زمان با پیاده شدن ازماشین،تمام شکوه و زیبایی طبیعت زرخ را یک جا از نقطه ای مرتفع ببینید.
تدوین متن: نعمت اله اطمینان

8708~1 (NXPowerLite) IMG_0701 (NXPowerLite) IMG_0953 (NXPowerLite) IMG_0971 (NXPowerLite) IMG_0981 (NXPowerLite) IMG_2000 (NXPowerLite) IMG_4352 (NXPowerLite) IMG_4404 (NXPowerLite) IMG_4409 (NXPowerLite) IMG_4410 (NXPowerLite) IMG_4849 (NXPowerLite) PIC_2582 (NXPowerLite) PIC_2592 (NXPowerLite) PIC_2595 (NXPowerLite) PIC_2596 (NXPowerLite) PIC_2608 (NXPowerLite) PIC_2609 (NXPowerLite) zarakh89 044 (NXPowerLite)

0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Scroll To Top